Farkas Anett
A problémaalapú tanulás és tanítás alkalmazási lehetőségeit vizsgálom, továbbá a tudatos nyelvhasználóvá nevelés módszertani kidolgozásában veszek részt a kutatócsoportban.
Beosztás: egyetemi tanársegéd
Munkahely: Eszterházy Károly Egyetem, Magyar Nyelvészeti Tanszék
Elérhetőség: farkas.anett@uni-eszterhazy.hu
Diplomák, tudományos fokozatok
2019– (folyamatban) Eszterházy Károly Egyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola, Iskolapedagógia szakirány
2018. magyartanár − mozgóképkultúra és médiaismeret tanár (Eszterházy Károly Egyetem, BTK, mesterképzés)
2018. kommunikációtanár − tehetségfejlesztő tanár (Eszterházy Károly Egyetem, BTK, mesterképzés)
2016. kompetenciafejlesztő tréner (Budapesti Metropolitan Egyetem, szakirányú továbbképzés)
2015. kommunikátor (Eszterházy Károly Főiskola, GTK, kommunikáció-és médiatudomány alapszak, PR és közéleti kommunikáció szakirány)
2013. magyar alapszakos bölcsész (Eszterházy Károly Főiskola, BTK, magyar alapszak)
Állások, beosztások
2020- egyetemi tanársegéd, Eszterházy Károly Egyetem
2018-2020 mesteroktató, Eszterházy Károly Egyetem
2016–2019 magyartanár, IQ Pont Gimnázium, Informatikai, Közgazdasági, Nyomdaipari Szakgimnázium és Szakközépiskola
Kutatási terület
- kommunikáció-és médiatudomány
- kommunikációs készségfejlesztés
- oktatástudomány
Oktatási terület
- tanári kommunikáció
- szóbeli és írásbeli kommunikáció
- beszédművelés, pedagógiai kommunikáció
Díjak, kitüntetések, ösztöndíjak
2016–2017 ÚNKP-16-2 ösztöndíj
2016–2017 oktatási asszisztens demonstrátor
Tagság
- Kommunikációs Nevelésért Egyesület
Nyelvek
- angol (B2)
Előadások
2019
A történetmesélés lehetőségei a pedagógiai folyamatokban. VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. International Research Institute s.r.o. Szlovákia.
A történetmesélés interdiszciplináris vonásai az OxIPO-modellben. Fiatal kutatók és a tudomány konferencia. Eszterházy Károly Egyetem, Eger.
A történetmesélés helye a konstruktív pedagógiában. Szakképzés és Oktatás: Ma-Holnap konferencia, Fejlődés és partnerség konferencia. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest.
2018
A digitális közegben történő kommunikációs kompetenciafejlesztés hatékonysága. Pelikon 2018 – A nyelv perspektívája az oktatásban konferencia. Eszterházy Károly Egyetem, Eger.
2017
A tevékenységközpontú oktatástervezés hatékonysága a kommunikációs kompetenciafejlesztésben. Agria Media 2017 konferencia. Eszterházy Károly Egyetem, Eger.
2016
Tanulói attitűdök a közösségi oldalak személyes és oktatási használatában. IX. Új Média-Mobilkorszak konferencia. Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Marosvásárhely.
Alternatív módszerek a készségfejlesztésben. IX. Tudatosság a kommunikációban konferencia. Eszterházy Károly Főiskola, Eger.
2015
Újmédia-kommunikáció – megváltozott kommunikációs készségek? VIII. Tudatosság a kommunikációban konferencia. Eszterházy Károly Főiskola, Eger.
Udvariassági formák a közösségi oldalakon. 13. SEMIOTICA AGRIENSIS Országos szemiotikai konferencia. Eszterházy Károly Főiskola, Eger.
Publikációk
2017
Student Attitudes Regarding Personal and Educational Use of Social Websites. In: István Zsigmond (2017). New Media and Society Researches in the Hungarian Environment. Scientia Kiadó. Kolozsvár. 31−49. ISBN: 978-606-975-0
2016
Újmédia-kommunikáció – megváltozott kommunikációs készségek? In: H. Varga Gyula és H. Tomesz Tímea (2016). Kommunikációs készségfejlesztés a pedagógiai munkában. Hungarovox Kiadó. Budapest. 40−64. ISBN: 978-615-5562-495 https://xdepot.ektf.hu/index.php/s/BJKuhPAJ7QO1rtu/download
Udvariassági formák a közösségi oldalakon. In: Balázs Géza és Pölcz Ádám (2016). Udvariasság. Szemiotika, művészet, irodalom, nyelv. Magyar Szemiotikai Társaság. Budapest. 235−242. ISBN: 978-615-5597-01-5