Rási Szilvia
Egyetemi hallgatók tudományos szövegalkotásának vizsgálatával foglalkozik.
Beosztás: tudományos segédmunkatárs
Munkahely: Magyarságkutató Intézet, Nyelvtervezési Kutatóközpont
Elérhetőség: szilviarasi@gmail.com
Diploma
- 2023 PhD, Neveléstudományi doktori iskola, EKKE
- 2017 magyar nyelv és irodalom – angol nyelv és irodalom szakos tanári képesítés (KFE, Nyitra)
Állások, beosztások
- 2020 – Tudományos segédmunkatárs, Magyarságkutató Intézet, Nyelvtervezési Kutatóközpont
- 2018–2023 PhD hallgató, Eszterházy Károly Egyetem
- 2017–2018 angol szakos tanár
Kutatási terület
tudományos szövegalkotás, diskurzuselemzés
Ösztöndíjak
2022
-
NTP-NFTÖ-22 „B” komponens: Nemzet Fiatal Tehetségeiért Ösztöndíj
2021
-
NTP-NFTÖ-21 „B” komponens: Nemzet Fiatal Tehetségeiért Ösztöndíj
2020
- NTP-NFTÖ-20 „B” komponens: Nemzet Fiatal Tehetségeiért Ösztöndíj
2019
- NTP-NFTÖ-19 „B” komponens: Nemzet Fiatal Tehetségeiért Ösztöndíj
- UNKP-19-3-I-EKE-2 Felsőoktatási Doktori Hallgatói, Doktorjelölti Kutatói Ösztöndíj
- EFOP-3.6.1-16-2016-00001 „Kutatási kapacitások és szolgáltatások komplex fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen”. Pályázat doktori (PhD) kutatások támogatására.
- EFOP-3.6.1-16-2016-00001 „Kutatási kapacitások és szolgáltatások komplex fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen”. Pályázat doktori (PhD) kutatások támogatására.
2016
- Makovecz Hallgatói Ösztöndíjprogram
Nyelvek
- szlovák (C2)
- angol (C1)
Előadások
2024
TALÁLKOZÁSOK AZ ANYANYELVI NEVELÉSBEN 5. Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben (Pécs). Előadás címe: Íráskészség fejlesztése egy tudományos szövegalkotást vizsgáló felmérés eredményeinek tükrében
2023
PeLiKon2023 (Jászberény): előadás címe: Egyetemi hallgatók szakdolgozatainak nyelvi elemzése
2022
Alkalmazott Nyelvészeti Doktorandusz Konferencia (Budapest); előadás címe: Tanárszakos hallgatók szakdolgozatainak nyelvi elemzése
Taní-tani konferencia (Miskolc); előadás címe: Hallgatók tudományos íráskészségének vizsgálata a szakdolgozataikon keresztül - egy kvalitatív tartalomelemzés tanulságai
2020
PeLiKon konferencia (Eger); előadás címe: Problémaalapú anyanyelvi nevelés – használatalapú gyakorlatok
2019
Tankönyvkutatás – fordított tankönyvek – kétnyelvűség: nemzetközi tankönyvkutató szimpózium (Komárom, Szlovákia); előadás címe: Tanárszakos hallgatók szemináriumi dolgozatainak metadiszkurzív elemzése
15. Félúton konferencia (Budapest); előadás címe: Metadiszkurzív elemek tanárszakos hallgatók szemináriumi dolgozataiban
XI Miskolci Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia (Miskolc); előadás címe: Diskurzushibridizáció a tudományos szövegek címadása során
2018
OxIPO neveléstudományi konferencia (Debrecen); előadás címe: A tudományos szövegalkotás IPOO-modellre épülő oktatása
PeLiKon I. oktatásnyelvészeti konferencia (Eger); előadás címe: A cím és a kulcsszó szerepe a tudományos szövegekben
Publikációk
2023
Hungarian as a minority and majority language in different language policy contexts. Current Issues in Language Planning. DOI: 10.1080/14664208.2023.2256069
Hallgatók szakdolgozatainak tartalomelemzése: egy próbamérés tanulságai. In: Bíró Csilla – Nagy Dóra (szerk.): A Magyarságkutató Intézet évkönyve 2022. Budapest, Magyarország: Magyarságkutató Intézet (2023). 363–385.
2022
Problémaalapú anyanyelvi nevelés – használatalapú gyakorlatok. In: Jánk, István; H., Tomesz Tímea; Domonkosi, Ágnes (szerk.) A digitális oktatás nyelvi dimenziói: Válogatás a PeLiKon2020 oktatásnyelvészeti konferencia kerekasztal-beszélgetéseiből és előadásaiból. Eger: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. 13–34.
Egyetemi hallgatók tudományos szövegalkotása az oktatói es hallgatói attitűdök tükrében. In: Nagy Dóra – Nagy Luttenberger István (szerk.): A Magyarságkutató Intézet Évkönyve. Magyarságkutató Intézet, Budapest. 355–377.
Metadiszkurzív elemek tanárszakos hallgatók szemináriumi dolgozataiban. In: Kocsis Ágnes – Szlávich Eszter – Varga-Sebestyén Eszter (szerk.): Észlelés és előfordulások. Tanulmányok a 15. Félúton konferenciáról. Budapest: ELTE, BTK. 97–113.
2020
Possibilities and potentials in teaching writing. ERUDITIO-EDUCATIO 15/2. 23–33.
Language use and dialectal attitude of a Hungarian settlement in Slovakia. In: Rudolf Muhr, Ildikó Vančo, István Kozmács, Máté Huber (eds.): The Pluricentricity of Hungarian. Wien et. al., Peter Lang Verlag. p. 11–23.
A nyelvi alapú diszkrimináció szerepe az oktatásban. Anyanyelv-pedagógia. XIII/2. (elérhető:http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=843)
2019
Diskurzushibridizáció a tudományos szövegek címadásában, Alkalmazott Nyelvészeti Közlemények XIII(2): 165-175. (elérhető: https://matarka.hu/koz/ISSN_1788-9979/vol_13_no_2_2018/ISSN_1788-9979_vol_13_no_2_2018_165-175.pdf)
Hybridization of discourse concerning the titles of academic papers. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA. LXV. 161-170. (elérhető: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/6232/1/161_170_R%C3%A1si.pdf)
Metadiszkurzív elemzéssel a tudományos íráskészség tudatosságáért. Anyanyelv-pedagógia XII/4 (elérhető: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=821)
A magyar mint anyanyelv, kisebbségi és idegen nyelv oktatási kérdései és oktatási segédletei. Anyanyelv-pedagógia XII/3. 69–71. (elérhető: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=803)
A címadás problematikája és a tudományos szövegalkotás oktatása az IPOO-modell alapján. OxIPO – interdiszciplináris tudományos folyóirat 2019/3, 25–38. (elérhető:http://epa.oszk.hu/03800/03876/00003/pdf/EPA03876_oxipo_2019_03_025-038.pdf)